سفارش تبلیغ
صبا ویژن



روزگار تن‏ها را بفرساید ، و آرزوها را تازه نماید ، و مرگ را نزدیک آرد ، و امیدها را دور و دراز دارد . کسى که بدان دست یافت رنج دید ، و آن که از دستش داد سختى کشید . [نهج البلاغه]

گروه تروریستی داعش چیست و چه اهدافی دارد ؟

 

گروه تروریستی تکفیری داعش چیست و چه اهدافی دارد ؟( هیتلر آرام بخواب که داعشی ها دست تورا از پشت بستند )

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مقاله ای در پایگاه اینترنتی العالم با عنوان داعش کیست و چه اهدافی دارد منتشر شده که در آن به جزئیاتی درباره گروهک دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش اشاره شده است. بنا به این گزارش: داعش در ماه آوریل سال 2013 میلادی تشکیل شد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

داعش ابتدا این گونه معرفی شد که از ادغام بین “دولت اسلامی” وابسته به شبکه القاعده که اکتبر سال 2006 میلادی به وجود آمد و گروه تکفیری مسلح در سوریه معروف به “جبهه النصره” تشکیل شده است اما این ادغام را که ابوبکر بغدادی یکی از رهبران “دولت اسلامی عراق” اعلام کرد به سرعت از سوی جبهه النصره تکذیب شد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پس از گذشت دو ماه از این قضیه ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده دستور داد این ادغام ملغی شود اما بغدادی این روند را ادامه داد تا اینکه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به یکی از گروههای تروریستی اصلی تبدیل شد که در سوریه و عراق آدمکشی و ویرانگری می کند. داعش حروف اختصاری “دولت اسلامی عراق و شام” است اما در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه از نام “دولت” برای داعش استفاده می شود و اینطور اعلام شده که هرکس از کلمه داعش استفاده کند هفتاد و پنج ضربه شلاق مجازات اوست.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

داعش یک گروه مسلح تروریستی است که اندیشه سلفی جهادی (تکفیری) را پیشه خود کرده است و هدف سازمان دهندگان داعش نیز بازگرداندن چیزی است که آنان آن را “خلافت اسلامی و اجرای شریعت” می نامند و عراق و سوریه نیز جولانگاه عملیات داعش است.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

داعش از زمانی که در سوریه ظاهر شده درباره خاستگاه، اقدامات، اهداف و ارتباطاتش جنجالهای طولانی را به وجود آورده و باعث شده است به محوری از محورهای مطالب مطبوعات و رسانه ها و تحلیلها و گزارشها تبدیل شود. هویت و اهداف این گروه بنیادگرا و ارتباطات آن به علت اطلاعات متناقض در خصوص آن گم شده است. گروهی معتقدند داعش یکی از شاخه‌های القاعده در سوریه است. گروه دیگری آن را یک سازمان مستقل می دانند که برای تشکیل دولت اسلامی در تلاش است و یک گروه سوم نیز معتقد است داعش ساخته و پرداخته نظام سوریه است تا مخالفان و گروه هایش را نابود کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه تروریستی داعش یکی از ثروتمندترین سازمان های پیکارجو در جهان است که کنترل سرزمین های عظیمی، از الباب در شرق حلب در سوریه تا سلیمان بیک در 670 کیلومتری استان صلاح الدین عراق را در دست دارد و صریحا می گوید که هدفش تشکیل یک دولت اسلامی است. این گروه همواره در تلاش است نفوذ و دامنه تصرفات خود را حتی فراتر از مرزهای سوریه و عراق گسترش دهد. پیشروی‌های داعش را رهبر آن، ابوبکر بغدادی فرماندهی می‌کند؛ مردی پر رمز و راز که نام اصلی‌اش را ابو دعا ذکر می‌کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امروزه داعش خود را یک گروه جهادی پیشتاز در جهان معرفی می کند و با پیشرفت های نظامی چشمگیر، ثروت فراوان و شبکه رسانه ای موثر راه دستیابی به اهداف درازمدت خود را هموار می بیند. هر روزه پیکارجویان تازه ای به این گروه تروریستی می پیوندند که بسیاری از آنها از کشورهای غربی هستند. داعش که القاعده را به چالش طلبیده است، حال در یک مرحله حساس می خواهد که برتری خود را تثبیت کند. در چنین شرایطی است که گسترش عملیات داعش به سایر نقاط بیش از پیش محتمل به نظر می رسد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خبرها حاکی از آنست که در حال حاضر داعش می خواهد به هر شکل ممکن به تحرکات نظامی خود برای تصرف مناطق بیشتر و دستیابی به سرمایه های مالی کشورها ادامه دهد، اما آنچه موجودیت این گروه تروریستی را زیر سوال می برد، پیش بینی است که 1400 سال پیش از سوی حضرت علی(ع) بیان شده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اخبار حاکی از آن است که از ابتدای حمله تمام عیار گروه تروریستی – تکفیری “داعش” به نقاط مختلف عراق تاکنون ارتش عراق موفق شده 3156 تروریست را به قتل برساند. به گزارش سخن آنلاین، بر اساس بیانیه ای که توسط وزارت دفاع عراق منتشر شده، نام سرشناس ترین تروریست های کشته شده توسط ارتش عراق، عبارتند از:

ابو ایوب الصومالی؛ ابو یمامه الدوسری؛ ابو زینة اللیبی؛ حامد اسمعیل الصبیحی؛ ابو حفصة الانباری؛ ابو انس الشامی؛ ابو بکر الشیشانی.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

لازم به ذکر است، حضرت امیر المومنین علی علیه السلام 1400 سال پیش فرمودند:

“إذا رأیتم الرایات الاسود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم ثم یظهر قوم ضعفاء لا یُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحدید هم أصحاب الدولة لا یفون بعهد ولا میثاق یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله “أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى یختلفوا فیما بینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء…” (1)( نقل از کتاب “احقاق الحق و ازهاق الباطل)

ترجمه: زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید. سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از حق نیستند، اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند حق را به کسی که بخواهد عطا می کند”

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

گفته می شود این سخن و مفهوم آن تماما با تروریست های “داعش” منطبق است:

1. کسانی که پرچم های سیاه دارند.
2. اسامی شان، کنیه است مانند “ابو مصعب، ابوالبراء و…”
3. و نسبت هایشان به شهرها می رسد مانند “البغدادی، الحرانی و…”.



کلمات کلیدی :

:: برچسب‌ها:

نویسنده : قاسم صفری
تاریخ : 93/6/1:: 5:55 عصر